hits

Rååååsa fredag!

  O herlige fredag!
Her er pizzaen fortært, pepsimax i glasset og senkveld på tv, en vanlig fredag i Villa Drømmeverden.
I dag har jeg vært i vårt nye butikklokale, malt og ordnet litt. Butikken kommer til å bli så fin:)
 Mye gjenstår før den er ferdig, men så åpner vi ikke før om en mnd heller.
Som butikkeier er det alltid mye å ta tak i. Alt fra regnskap, bestillinger, reklamasjoner, nye forhandleravtaler, sporing av varer osv... dette er i tillegg til å jobbe i butikken med utpakking, omplassering, vasking og det viktigste: kundeservice.
Med så mange baller i luften er man helt avhengig av at leverandørene gjør sin jobb.
Noen leverandører er kun gode på å selge oss kunder varer, men klarer ikke å yte god kundeservice utover det. Etter å ha drevet butikk noen år nå begynner jeg å bli mer tykkhudet og lar meg ikke tråkke på. Når leverandører ikke følger opp reklamasjoner, eposter, spørsmål, yter service og stadig vekk har forsinkede leveringer blir jeg irritert. De er kun opptatt av å selge og tjene kroner. Jeg vil si at de kun tenker kortsiktig og ikke langsiktig, etter en stund mister de kundene sine.
Det er altfor mange leverandører der ute, så skal man overleve bør man yte best mulig service. Det samme gjelder med oss interiørbutikker.
 
Her om dagen avsluttet jeg et samarbeid med en leverandør som gikk langt over streken ved å kritisere meg istedenfor å rydde opp i eget rot. Noen er dessverre ikke ydmyke og ser sine egne feil, men går i stedet i forsvar. Det ser jeg på som useriøst. Ved å kutte ut denne leverandører gir det meg mer rom til å finne nye spennende leverandører, og det liker vi:)
 
Opp gjennom årene er det flere leverandører jeg har vært misfornøyd med og noen har jeg også tatt en runde med.  Dette var jeg ikke tøff nok til i begynnelsen, da var jeg mer redd for å miste noen. Jeg har lært mye underveis og har fortsatt mye å lære. I dag sitter jeg igjen med mange gode, seriøse og flotte leverandører.
 
Jeg får spørsmål flere ganger i uken om jeg kan skrive litt rundt det å drive butikk. Mange har en drøm å starte egen interiørbutikk, noe jeg selvfølgelig skjønner:) En liten del av jobben består av å dandere, dulle og dille i butikken slik mange tror. Ja, vi omgir oss med mange vakre ting, men også et hav av pappesker. Bak en butikk står det veldig mye jobb, og veldig lite dulling og kos. Du må like å jobbe, ha mange baller i luften og en god forståelse av tall og regnskap. Det å drive butikk er en livsstil, man er på jobb nesten hele døgnet.
Det er en kombinasjon av alt dette som gjør at jeg ELSKER jobben min!
At man får ting til å gå rundt gjør meg stolt og gir meg guts til å gi enda mer av meg selv. 
 
Vel, apropo vakre ting, se hva vi har fått inn!
Rosa puter i nydelig velour og blomstrete linpute.
Med snøen som laver ned ute må jeg lage vår inne.
En ny rosa potterose som jeg har satt oppi ei minjosefine lykt, vakkert synes jeg.
Når mamma tar bilder av interiør må jo storegull også få være med.
Ta bilde av meg og da, mamma!
Hun elsket den rosa pute og ville gjerne at den skulle flytte inn på rommet:)
 
Putene finnes i nettbutikken under nyheter.
 
Happy Lørdag!
 
Klem fra ærlig
stoler, stige, teppe, puter og lysestaker fra butikken min.

4 kommentarer

Ahhh, elsker råååååsa:))Trenger en dæsj av dette i interiøret og kjenner jeg ♥ Ha en fin helg!

Så flotte bilder! og så vårlig!!! Blir så glad av rosa farger jeg hehe

hei.hvor er sofaene og stolene kjøpt?

De er fra her: http://drommeverden.no.24nb.serversenter.net/butikk/mobler

Skriv en ny kommentar