hits

Time to hit the GYM!


God morgen fine folk! Har dere sovet godt? Det har jeg, og det beste er at jeg våkner før klokken og er skikkelig uthvilt. En av grunnene til det er en aktiv livsstil og nok søvn. I tillegg er det en annen grunn, men mer om det om litt. I hele sommer har jeg trent på morningen, nesten hver dag og uten unntak. Det er så deilig å trene før dagen starter med alle dens planer og gjøremål. Ikke bare er det greit å få det unna, men det gir meg masse energi resten av dagen.

Det siste året har jeg fått skikkelig smaken på styrektrening, Jeg har trent jevnt med styrke på treningssenter de siste 10-15 årene, ja til og med før det var "in" for jenter. Jeg har ofte vært den eneste jenta foran speilet. Nå er jeg så glad for at det er flere jenter som har fått smaken på styrketrening. I januar 2014 hadde jeg en prolaps i ryggen som satte meg veldig ut av spill, på mange plan. Jeg fikk et treningsprogram for å styrke opp både rygg og resten av kroppen, dette var veldig lett-vekts trening. Jeg hatet det, men bet tenna sammen. Idag 1,5år senere er jeg sterkere enn noen gang. Gradvis har jeg økt vektene og fått mange nye øvelser. Jeg føler meg bedre enn på lenge! 

De to siste dagene har jeg kjørt styrketrening igjen, etter nesten 2 uker uten. Det har kun vært løpetrening og litt enkel styrke på ferie. Det var så deilig å kjenne styrke og litt smerte igjen:) Nå har jeg satt meg noen delmål utover høsten. Dette er rette tiden for å sette seg mål, kanskje du har noen mål også? Jeg vil dele litt mer trening med dere fremover. Alt fra øvelser, tips, treningsmote og kosthold. Kanksje dere også får se meg som instruktør i sal igjen? 

Jeg digger GIRLPOWER! Er du med? Send meg gjerne motiverende trenings-snaps, så kan vi motivere hverandre. Snap: drommeverden.





 

 

 

2 kommentarer

Du kan da ikke mene at du har trent i 10-15 år.. Jeg mener, hvordan holder du ut uten resultater? Du kunne rukket å sett rimelig barsk ut på disse årene. Har du ikke hatt fremgang?

Anonym: Med barsk så regner jeg med at du mener å være veldig muskuløs? Jo, jeg hadde fint hatt tid til det om det hadde vært målet mitt. Noen trener styrke for å bygge muskler og noen for å holde seg i form/holde vekta. Det kommer ann på om man kjører eksplosiv styrke eller utholdenhets styrke. Resultatene har jeg fått ved å holde meg slank, fått en sterk mage/rygg ift til mine ryggplager og ikke minst 2 fine svangerskap og fødsler. De hadde ikke vært det samme uten trening og styrke:)

Skriv en ny kommentar