hits

Folket bestemmer! Og vi liker enkle løsninger!

I USA står store kjeder som Macy's og Toys R Us på randen til konkurs. Amazon og andre store nettbutikker slakter nå store kjøpesentre i konkurransen om kundene. Slik starter artikkelen som er delt på Aftenposten idag. (Her)

Befolkningen har talt. Kjøpemønsteret har endret seg. Butikker og kjøpesentre legges ned som et resultat av dette. Det meste av det som skjer i USA forflytter seg til Europa, og til oss. Vi kan velge å lukke øynene og tenke at det skjer ikke oss, eller hver og en kan gjøre sitt.

Jeg bruker ikke bare logisk tankegang når jeg skriver dette, men jeg snakker også erfaring. I nesten 7år drev jeg Drømmeverden interiør & klær, både fysisk butikk og nettbutikk. På kun disse årene så jeg en endring, for det skjer fort. Teknologien endres i en rekordfart, arbeidsmarkedet endres og tidsklemma er blitt et nytt fenomen. Jeg solgte veldig bra i butikken min, og nettbutikken var en bi-inntekt. I starten. De siste årene endret dette seg mye. Nettbutikken vokste. Til og med folk i kommunen handlet i nettbutikken.. Skremmende? Fremtiden vil jeg si. Enten vi vil eller ikke.

Jeg tror vi vil se en endring fremover når det kommer til butikker. Vi handler mer på nett enn noen sinne. Desverre er dette en trend som er kommet for å bli. Enten vi vil eller ikke. Det koster ufattelig mye å drifte en butikk: husleie, lønn, strøm, forsikring, VARELAGER...bare for å nevne noen. Da vil ikke butikkene overleve på et greit salg. For ikke å snakke om alle som går i en butikk for å prøve klær, solbriller, sko, parfyme, foundation osv for å deretter handle det litt rimeligere på nett, tax free eller utland.

Tidsklemma og stress er faktorer som bestemmer kjøremønsteret vårt. Etter en lang dag med jobb, middag, trening, aktiviteter og husarbeid så er det enkelt å slenge seg ned på sofaen med iPaden i fanget og surfe på nett. Nettbutikkene er rett foran deg i sofaen, døgnåpne. Veien for å bestille inn høstgarderoben til kidden, velvære produkter som snart er tomt, nye treningsklær, julegaver...er kort! Noen tastetrykk og varene er hos deg om et par dager. Idag bestiller vi middagskasser og matvarer på nett for å spare tid. Er det flere enn meg som ser hvor dette tar veien?

Jeg er veldig glad i å handle i butikker. Se, prøve, smake og teste varene før jeg handler. Stemning og opplevelsen er halve gleden❤ Mulig jeg er gammeldags. Men jeg handler også på nett og ser hvorfor folk gjør det samme. Det er enkelt og effektivt, det kan ingen ta fra de! Og jo mer jeg handler på nett, jo mer priser jeg det. Sorry, but not sorry.

Jeg var fremtidsrettet den gangen jeg drev butikken min, både med nettbutikk og profilering via sosiale medier. Det er jeg glad for. Vi kan velge å lukke øynene og nekte for at ting endrer seg. Eller vi kan være åpne for det nye og følge med. Jeg er fortsatt fremtidsrettet. Idag vet jeg at kundene mine er så glade for at jeg forenkler handelen deres. De er glade for at jeg leverer produktene rett på døra, de kan plukke de opp ifm henting i barnehagen, leverer til de på trening eller sender i posten om de bor langt unna. Tidsklemma er noe de fleste er en del av. Så enkle løsninger for å spare tid liker vi😊

Jeg har valgt å ikke lukke øynene. Det er spennende å jobbe i en fremtidsrettet bransje og være med på å effektivisere folks hverdag. I tillegg så er helse og velvære bransjen mer i vinden enn noen gang og en ganske trygg arbeidsplass❤

Hva tenker du om fremtiden?

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar