Drømmeverden på Tur

Hele Norges Eventyrpark!

Nå har jeg forsøkt å blogge flere ganger, men ikke fått det til! Tiden har løpt litt fra meg. Denne uken har jeg og jentene vært noen dager på Lillehammer sammen med mamma. Jentene har fått oppleve Hunderfossen for første gang. Jeg husker jo jeg var der selv som liten. Det var stor stas, og frister til gjentagelse! Perfekt å dra sent i ferien for da var det helt ok med folk og kø. Det var kort tid å vente på hver ting og ungene fikk opplevd og kjørt mest mulig.

Det var ikke bare karusellene som var stor stas! Trollet var utrolig spennende:) Marielle var veldig skeptisk og usikker første turen vi hadde inn i eventyrgrotten. Hun synes en del av figurene fra eventyrene var litt over middels skumle, men også spennende. Dag 2 ville så veldig gjerne inn i grotten igjen. Og jeg måtte fortelle eventyrene for hvert nye eventyr vi kom til. Hun stod der med STORE øyne som lyste♥ Da vi kom hjem igjen så fant hun frem eventyrboka på rommet sitt, og hun har bladd og bladd. Denne høsten skal vi se alle eventyrene, for vi har de fleste på DVD. Snurr film! Åååå barndomsminner♥

Jeg elsker dette bildet av de to blondinene som kjører av sted! Haha! Kjenner jeg grugleder meg til 10år frem i tid... Kanskje det blir en realitet? Vel. bilene var stor stas. Det ble både 1,2,3 og mange turer med de.

Fantastisk park dette her altså! Jeg liker at det er en så god miks av karuseller, kjøretøy, badeland, kultur og bondegård. En heerlig miks så det burde absolutt være noe for enhver. Jeg gleder meg allerede til neste gang♥

Det er deilig å være norsk i Danmark!

Nå har vi allerede vært noen dager i Danmark, og jeg kan skrive under på det! Vi har leid et hus rett ved stranden så idag tuslet vi ned til stranden etter frokost. Det var deilig sol, blå himmel og langgrunt så langt øye kan se. Stranden her er fantastisk fin, snakk om følelsen av syden. Vi bor i Ebeltoft, en liten perle ved kysten av Danmark. Super skjønn by, deilig strand og kort vei til mange parker.

Idag har vi hatt en fantastisk dag! Steikende sol fra tidlig til sent. Barna bygde en hel landsby på stranden og badet. Siden vi nærmest bor på stranda så tok vi lunsjen der nede. Utrolig deilig og ikke minst kjekt å bo så nærme. Vi gikk ikke opp før det var middagstid, og da ble det grilling og middag ute. En helt perfekt dag altså♥

Vi har fortsatt en del dager igjen her og de skal nytes:)

-Dagens møtested; en perle!

Dagens møtested ser ganske ok ut, eller? Hjemmet til min sponsor og veileder er en skikkelig perle. Tenk å våkne opp til denne utsikten hver dag, tasse ut på trappa og nyte dagens første kaffekopp. Jeg har alltid hatt en crush for havutsikt. Måker, båter, blank speilflate, stillheten og noe vakkert å hvile øyene på- altså♥

Drømme Drømme....

Jeg og Marielle kjørte Pernille til cheerleading summer camp idag tidlig før vi tok turen til Son. Marielle har vært her noen gang nå og det var uaktuelt at jeg skulle dra alene. Hun elsker å være med meg til Torun! Det forstår jeg veldig godt, for her blir hun vartet opp som en prinsesse. Og hun løper fritt rundt i hagen, så mye å se på og oppdage. Lykken ble komplett da hun fikk bade i jazzucien ute, mens vi andre hadde møte.
Jeg har den dyktigste, rauseste, snilleste og mest inspirerende sponsoren! Og jeg elsker å jobbe med mennesker som utfordrer, viser vei og støtter meg. Det er viktig for å lykkes. Jeg lærte en gang at skal man lykkes så må man jobbe med mennesker som er bedre enn deg selv, jeg er glad for at jeg valgte den beste sponsoren:) Grunderlivet er ikke alltid en dans på roser. Da jeg startet interiørbutikken min så hadde jeg ikke å spørre, veilede eller hjelpe meg. Jeg måtte finne ut av det meste selv, og det ga meg mange våkennetter. Det var ensomt og jeg visste aldri om det jeg gjorde var rette veien. Nå som jeg har min egen business under paraplyen Forever Living så er jeg ikke alene lenger. Jeg har en sponsor, på lik linje som alle andre også har. En sponsor skal lære opp, veilede, coache og hjelpe på veien. Det er en fantastisk måte å jobbe på, jeg har alltid noe å ringe om jeg står fast:)

Jeg er så heldig å få jobbe sammen med mange flotte mennesker, og jeg er sponsor og upline til en herlig gjeng. En av de jeg er sponsor til var med meg idag til Son. Mer kunnskap er kommet på plass og nye mål er satt. Nå gleder jeg meg til reisen videre. Det å hjelpe andre igang med sin business, dele av min kunnskap og følge de på veien er fantastisk!

ST. REGIS- luksus fra topp til tå-

God morgen onsdag! Idag er det ny arbeidsuke for veldig mange etter påskeferien, ihvertfall for oss med barn som hadde plandag igår. Jeg synes det er godt med ferie, men hverdagene er ikke så dumme de heller. Tilbake til rutiner, jobb og aktiviteter. Overgangen kan jo være brå, men men. Her i huset får vesla en litt forsiktig start. Jeg bruker morningen på å jobbe litt fra macen og drikke kaffen min i stillhet. Så får hun komme tuslende når hun våkner. Det er fordelen med å ikke skulle være på en bestemt arbeidsplass tidlig.

Jeg lovte dere noen bilder fra hotellet jeg bodde på i Dubai. Det er det flotteste hotellet jeg har vært på! Så gjennomført, vakkert, små detaljer og lukseriøst. Resepsjonsområdet var helt amazing! Jeg begynner med å vise dere bilder fra rommet. Et stort rom med egen garderobe og et kjempestort flott bad. Den ene kvelden hadde vi i teamet en liten feiring på rommet. Vi var over 25stk der, og det gikk fint:) Rommet hadde egen butler-knapp, sånn hvis man skulle trenge noe. Han kom med 25 glass den kvelden vi skulle skåle i champagne. Da beklaget han seg for at vi ikke hadde 25stk glass på rommet fra før. Altså hvem har 25stk glass på et hotell rom? Servicen var helt utrolig og proff ut i fingertuppene. Litt utenfor min hverdag kan man si:)

Badet var stort og utrolig flott. Sjekk det badekaret da! Desverre rakk jeg ikke å teste det ut, timeplanen gikk i ett. På hver side var det innredning og vask. Til høyre var det egen dør inn til dusjen og til venstre var det egen dør til toalett. Marmor all over♥

Utrolig stas å få bo på et slikt hotell! Det var ansatte som vartet oss opp på alle kanter. Enten det var til frokosten, ved bassenget eller på vei inn på hotellet. Til tider følte jeg meg litt som i filmen Pretty Woman. Haha! (Bortsett fra at jeg var ikke der med en rik mann da) St.Regis kan absolutt anbefales om du ønsker luksus, service og et helt uforglemmelig opphold♥

Jeg har ikke ord!

Hei langfredag! Og hei fra campingen! Vi tar påskeferien her i år. Egentlig er vi fjellmennesker når det kommer til påsken, men siden den er så sen i år så tok vi sjansen. Nå er alt klart for kommende sommer sesong;) Idag skinner solen også!!!

Nå som jeg er hjemme fra Dubai og tilbake til gamle tralter så virker hele turen så surrealistisk. Tenk hva jeg fikk oppleve!! Hele turen var en opplevelse og luksusreise fra A til Å. Jeg bodde på det fineste hotellet, dere skal få bilder en annen dag. Bare det å være i Dubai er fantastisk, alt er så flott og "uekte". Nei jeg må klype meg i armen og tenke på hvor utrolig heldig jeg er. Eller heldig er nok ikke rette ordet for slike turer betalt av Forever ligger det mye jobb bak. Men med denne motivasjonen så gjør man jobben sin også! Flere firma burde tenke slik.

Neste år går turen til USA. Da fyller Forever 40år og tar oss med "hjem". Jeg tør ikke engang å tenke på hvor sinnsykt det blir! Kvalifiseringen starter 1.mai og jeg er så klar for å sette igang. En del av jobben min er å veilede og hjelpe andre i teamet mot sitt mål. Jeg når ikke mine mål uten å hjelpe andre mot sine mål. Det kalles teamwork. Jeg er kjempeklar for å sette igang. Honey, we're going home❤

Et knippe med ledere i teamet. Flotte damer som kombinerer mamma- og grunder-rollen.

Forever arrangerte beach party på stranden ved "seilet". Nedtelling med laser på selve seilet og logoen som rullet nedover hele. Det er slik de ekstraordinære gjør;)

Jeg er klar for å oppleve nye eventyr med Forever. For dette er noe man ikke vil gå glipp av. Sitter du på gjerdet og venter? Nå er tiden for å bli med og bli en del av teamet. For vi skal til USA! Send meg en Mail da vel, mail@drommeverden.no

Livets kontraster

Livet er fult av kontraster!

Fra varmen i Dubai til kulden i Norge. Fra skyskrapere til norsk natur. Fra husmorferie til mammarollen. Den ene uken er jeg på luksusferie i Dubai og uken etter er det påskeferie sammen med familien. Livet er fult av kontraster, og jeg elsker det. Jeg tror på at vi mennesker trenger kontraster og endringer i livet for å være lykkelige. Det samme gamle blir fort kjedelig.

For min del er det viktig å la hver dag telle. Jeg har fått et liv og det skal jeg gjøre det beste ut av. Livet er rett og slett for kort til å ikke trives. Vi kan ikke sitte å vente på neste ferie, neste helg eller neste sommer. Hva med all tiden imellom? Hvis du kjenner at du bruker mye tid på å vente på neste ferie, neste helg eller neste reise så kan det være en fordel å se om en endring kan være en mulighet. Jeg vet at jeg blir en lykkeligere og bedre person av å ha disse kontrastene i livet mitt♥

Idag kikker påsken inn for oss her i Villa Drømmeverden og det skal bli koselig for liten og stor. Tid sammen med familien min skal nytes♥ Og innimellom slagene skal jeg jobbe litt, ikke fordi jeg må men fordi jeg vil. Og når jobben ikke føles ut som en jobb så vet jeg at jeg har valgt riktig:)

GOD PÅSKE!

-Ørken Safari-

Nå er jeg vel hjemme igjen etter en uke med luksusferie i Dubai♥ Jeg er ganske målløs, takknemlig og bruker tiden nå på å fordøye alle inntrykk. Dubai er fantastisk, en liten eventyrverden. I tillegg så har vi i Forever opplevd så utrolig mye spennende som jeg skal dele med dere fremover. Tenk å få være en del av dette. Et selskap som ikke sparer på noe, sender oss på luksusferie og overgår seg selv. Alt dette bare fordi man gjør jobben sin. Får du slik oppmerksomhet av jobben din, eller får du det velkjente klappet på skulderen?

Noe av det råeste vi opplevde i Dubai var ørken safari. Sanddynene som lå der helt urørt, vi kjørte opp og ned i sandynene, balanserte på "høyryggen" og jeg trodde vi skulle velte et par ganger. Det var helt til jeg forstod og fikk fortalt av sjåføren at de får ikke lov å kjøre akkurat hvor de vil og at dette er helt trygt. De må ha eget sertifikat for å kunne kjøre i ørkenen. Adrenalinkick uten sidestykke!

Etter en kjøretur blant sanddynene så kom vi til en åpen plass hvor campen lå. Her fikk vi henna-tatovering, kunne ri på kameler, røyke vannpipe, deilig grillmat og et sinnsykt show når mørket kom. Magedanser, flammer, disko og fyrverkeri. Ikke bare var det utrolig rått å kjøre ørken-safari, men middag ute i ørken med show kan ikke beskrives. En helt spesiell stemning.

Anbefales på det sterkeste for de av dere som får mulighet!

Atlantis The Palm

God kveld fra Dubai☀ jeg suger til meg alt jeg får oppleve og se her. Wow! Alt er så ekstremt stort og flott. Det er varmt og solen steker. Tenk hvor heldig jeg er. For et år siden var jeg låst fast i en butikk og nå reiser jeg på tur med selskapet jeg samarbeider med. Jeg er fortsatt min egen sjef, akkurat som da jeg drev butikken, men uten den risikoen det innebærer. I tillegg kan jeg jobbe fra hvor jeg vil. Det kalles business and pleasure❤

Igår var en sinnsyk dag med aktiviteter fra morgen til kveld. Først var vi i Atlantis med forhandlere fra hele Verden. Det føltes som at Forever hadde leid hele stranden. De som ville kunne leke seg i aktivitetsparken med sklier, basseng, svømming med delfiner osv. Men jeg tilbrakte noen timer på en solseng. Som mamma så er det ekstremt luksus å kunne ligge rett ut uten å måtte holde et øye med barna. Just me, myself and I❤

Tenk at lille meg får oppleve dette her. *klype meg i armen* To ganger i året arrangerer Forever slike luksusreiser som man kan kvalifisere seg til. Luksushotell, reise, mingelparty, aktiviteter og alt spandert. Liker du å reise? Ja, da kan dette være jobben for deg. Send meg en Mail så gir jeg deg mer info. Kanskje du er min nye kollega😉 mail@drommeverden.no

Dubai❤

Hei fra solsengen☀ vet dere hva? Jeg befinner meg nå i Dubai, og her blir jeg denne uken. Vi kom frem kjempesent igår og alt jeg så var lys, lys og lys. Masse høye bygninger som er belyst fra topp til tå. Spektakulært!

Jeg er så heldig å få være med på tur med Forever. Her blir det lansering av nye produkter, safari, aktiviteter, mingling med andre forhandlere fra hele verden, god mat og ikke minst Global Rally. Et sinnsykt arrangement som Forever har en gang i året!

Vi bor på St. Regis som er et amazing hotell jeg aldri har sett maken til. Bare se på denne resepsjonen! Marmor, glitter og gull. Og på toppen av hotellet ligger bassengområdet. Her er tjenere hvor enn man snur seg, som ikke vet hva godt de kan gjøre. Kan bli godt vant😉

Jeg kan ikke si annet enn at Forever leverer. I dette selskapet blir man virkelig ivaretatt. Rart jeg er stolt av jobben min? ❤

Frihet til å reise bort!

V.I.N.T.E.R.F.E.R.I.E

For første gang på mange mange år så har jeg tatt meg vinterferie. De siste 6 årene har jeg jo drevet butikken min og ikke følt at jeg har kunne tatt meg ferie, eller orket å ordne meg fri. Hvert år har ungene reist på vinterferie alene sammen med mommo og tante. Da har jeg fått noen dager alene hvor jeg har jobbet around the clock, tatt igjen jobb som hang på skuldrene mine og malt eller ommøblert i butikken. Dagene strakk seg gjerne fra tidlig morgen og frem til midnatt. Galskap!? Ja, men høyst nødvendig for å komme a jour.

Årene før butikkeier jobbet jeg på kontor. Vinterferie var ikke vanlig å ta for de færreste hadde barn. Ikke hadde jeg flust av feriedager å ta av heller, det fristet mer å ta ferie om sommeren og til jul. Og skal jeg være ærlig så er det ikke alltid så lett å trumfe igjen at man skal ha vinterferie heller. På den tiden bodde vi i Oslo området så da hadde vi jo ikke samme ferie uke som mine venner og familie heller.

Nå som jeg styrer dagene mine selv og kan jobbe hvor jeg vil så lenge jeg har wifi så er jeg mye friere. Hele 3 dager har jeg tilbragt på fjellet med jentene mine. Jeg har jobbet fra iphone på morningen da de har sett på barnetv og på kvelden når de har lagt seg. Ellers har jeg jobbet litt innimellom her og der. For det er slik denne jobben er. Jeg følger opp og veileder et team med målbevisste damer, stort sett småbarnsmammaer, og selvfølgelig mine kunder. Mens man bygger seg opp så er det supert å kombinere ved siden av en annen jobb. Har du 10-15 timer i uken å bruke så kan du bygge en solid business på sikt.
Nå har jeg vasket oss ut, pakket i bilen og skal ta meg en deilig gåtur i solskinnet. Mannen er også kommet så han tok med jentene i slalåmbakken mens jeg ryddet. Jeg får komme meg opp i bakken og se på de kjøre. Neste gang skal jeg også ut i ilden med slalåmski, sikkert 15år siden!

Snøvær, angst og ut av komfortsonen!

Hei i natten! For en lang kjøretur det ble på meg idag! Jeg skulle kjøre til fjells for å hente hjem jentene mine idag. Etter å ha jobbet, pakket, trent og jobbet litt til så var jeg klar. Det regnet store deler av turen. Så hva møtte meg når jeg kom oppover i høyden? Jepp, snøkaos! Det blåste, føyket og snødde. Vindusviskerne gikk på full gass og alt rundt var hvitt. Da er det håpløst å se hva som er vei og kanter. Gudskjelov endte jeg bak brøytebilen så da gikk det litt bedre.

Jeg stoppet på Haglebu for å sette på strømmen og varmen før jeg føk videre over fjellet. Der var det ikke brøytet så det var bare å ta tiden med ro. Alle svinger og bakker så jo helt like ut! Varmen steg i meg og jeg hadde mest lyst til å stoppe bilen. Var jeg så pinglete før, eller blir jeg eldre? Jeg var utrolig lettet da jeg kom meg ned på riksveien igjen og så bar asfalt.

Nærmere kl.20.30 kunne jeg og jentene pakke oss inn og puste lettet ut. De kubba seg inn med dyne på sofaen, barnefilm og yoghurt. Lite vitende om hvor nervøs mammaen hadde vært for om vi kom frem. Jeg gjorde alt jeg kunne for å ikke vise de at jeg var så nervøs og krysset fingrene for å ikke kjøre ut midt oppå fjellet i mørket. De sier at det magiske skjer utenfor komfortsonen og det må jeg si meg enig i. Selvom jeg ville kaste inn håndkle og reise rett hjem så gjorde jeg det ikke. Og hva fikk det meg til å føle? Som SUPERMAMMA som kan klare alt!:) Alene på fjelltur med jentene mine er et boost for selvtilliten.

Anbefaler deg å gå utenfor komfortsonen innimellom. Pust med magen, tenk med hodet og ikke stress!

Kaffe på senga, utsikt og frokost!

//Samarbeid//

God morgen mandag! Mange som har vinterferie? Her er barna fortsatt på vinterferie, gleder meg til å hente de imorgen:) De storkoser seg med skigåing og leking i snøen på fjellet. Jeg tenker å ta de med noen dager til fjells selv senere i uken. For endelig trenger jeg ikke å ordne og styre mye for å ta vinterferie. Deilig å være sin egen sjef, og kunne jobbe hvor som helst. Idag startet jeg dagen med kaffe på senga og litt jobb. Det er så luksus det! Hvorfor gjør jeg ikke det oftere? Det er jo bare å stå opp litt før ungene skal opp.

Utsikten fra hotell rommet på Radisson Blu Scandinavia kunne ikke måle seg med mye annet. Både Rådhuset og Slottet. Jeg nevnte frokosten for dere og den var også litt av en utsikt. Utvalget var kjempestort og alt var gjort så pent. Små detaljer som jeg liker:) Det er tydelig at den som er ansvarlig her er like visuell som meg. Små tekster, potter med blomster, sitater, gråpapir, og mye frukt og grønt. Bare se her:

Skal du til Oslo? Book deg inn! God beliggenhet, fine rom, utsikt, treningsrom og en fantastisk frokost. Tusen takk for oss:)

For et døgn!

//Samarbeid//

God kveld! Vi har kost oss et døgn i Oslo, jeg og mannen. Det er så viktig å bare være oss innimellom, Margit og Kristian, ikke bare mamma og pappa. Vi har bodd på Radisson Blu Scandinavia med utsikt utover hele Oslo, wow! Hotellet ligger bare et steinkast fra Karl Johan og slottet. Herfra er det kort vei til Aker brygge og Majorstua. Perfekt beliggenhet spør du meg!

Rommet hadde stilig design, noe en hotell-fetisj som meg setter pris på. Og kaffemaskin, det er virkelig tommel opp! Jeg har alltid med meg treningstøy når jeg er ute og reiser. Så noe av det jeg verdsetter stort er eget treningsområde, her hadde de et flott treningsrom og velvære avdeling. Hotellet har absolutt alt man måtte ønske seg! Frokosten er et kapittel for seg så det skal jeg vise dere senere:)

I løpet av et døgn opplevde vi så mye! Burgers, beer og shuffleboard på Gastropub. Vi var en tur på fangene på fortet, og gjett hvilket lag som vant? Yepp, I´m just saying:) Middag på Olivia, noe som aldri blir feil. Og stand up på latter ble prikken på ién. Tips til deg: stand up på klubbscenen hvor 5 forskjellige komikere opptrer. Kun 175,- og hvert show er unikt. Vi lo så vi grein!

Klar for NM!

God morgen Norge! Idag er det ut med ulltøy, kakao på termosen og flagget til topps. Vi skal på busstur til Lygna. NM på ski står for tur. En stor del av bygda vår skal busse oppover for å heie frem en lokal skiløper. Vi får håpe det blir en folkefest uten like og en plass på pallen. Uansett så blir det en fin tur for vår lille familie. Minstejenta tror hun skal på skitur:)

Jeg får komme meg tilbake til kakaokjelen og nistesmøringen her. Og eldstejenta vil ha norske flagg i fjeset. Nå er det vel strengt tatt bare nordmenn med, men pytt pytt. Jeg får hive meg rundt før vi mister bussen. Kanskje dere ser oss på TV, så følg med:)

Heia nr.17!!!!

Og dere. Når livet smiler så smil tilbake♥

Helt sinnsykt!

WOW! Jeg er vel hjemme etter en helg i Gøteborg sammen med mange gode kollegaer, både gamle og nye bekjentskaper. Fredag startet med New Manager day, en dag hvor jeg og flere managere ble feiret fra A til Å. (Tror det første bildet av meg sier sitt) Jeg gir meg nesten over! Snakk om å bli satt pris på. Lørdag og søndag var det Scandinavia Gathering som er det største eventet Forever holder for oss forhandlere i Skandinavia.

Bilder fra min snap i helgen, det ble mer bilder der og på telefon enn kamera. Snap: drommeverden

Det må være tidenes firmafest! Jeg har ikke sett på maken. Fantastiske forelesere, masse inspirasjon, feiringer, dansere, show, god mat og drikke. Alt var så gjennomført og profesjonelt! Jeg har hørt at Forever er gode på å lage istand dette, men jeg måtte oppleve det selv først for å virkelig forstå. Hele helgen har vi vært flere tusen forhandlere samlet og alt gikk så smooth. Alle er blitt feiret for den jobben de gjør, snakk om å bli verdsatt! Hvert år kan vi kvalifisere oss for denne turen, hvor vi får inngang, hotell og lommepenger spandert. Det er digg å få slik påskjønnelse. Gjør man en god jobb så får man det spandert, gjør man lite eller ingenting så må man betale turen selv. Rett og slett rettferdig.
Nå jobber jeg og teamet på for å kvalifisere oss til Summer Party. En stor fest som holdes på slottet til Forever. Her er det også mulighet for å få inngang, hotell og lommepenger. Målene og planen er klar så jeg vet at vi skal klare det:) Vil du bli med i teamet og bli med på kvalifiseringen så er det ikke for sent enda. (margitshelse@gmail.com) Dette blir gøy!:)

On the top of the world!

Hei fra toppen av Gøteborg! Med utsikt ut over Gøteborg fra 27.etasje så kan man vel ikke ha det bedre? Føles som jeg er på toppen av byen her. Mulig jeg er det også? Uansett Gothia Tower hotell er helt amazing. Idag har jeg testet ut gymmen her og det lover bra. Det er ikke mange hoteller som har god boltreplass, bra med utstyr og utsikt ut over byen. Ofte er det jo et lite rom med en tredemølle og litt vekter. Frokosten var enorm! Bare synd man ikke orker å spise så altfor mye. Ville gjerne testet alt:)

Idag er det feiring som står på planen. Jeg er kjempespent for jeg vet jo ikke hva jeg går til. Det eneste jeg vet er at jeg og mange flere skal bli feiret som managere. Nå er vi en del av ledergruppen. Stas! Kamera er med så skal prøve å få tatt litt bilder. Ikveld er det mingel og party party. Hørte rykter om fri bar. Hihi! Det er ikke noen vits i å ta den helt ute for det er mye på programmet imorgen og søndag også. Kjedelig å ikke få med seg det. Men noen glass vin er lov:)
Ønsker deg en fin fredag og fin helg! Jeg må løpe av sted og se hva denne dagen bringer♥

Vil du være med til Gøteborg?

Er det lov å glede seg ihjel når man skal på tur til Gøteborg i helgen? Jeg gjør ihvertfall det. Ikke bare skal jeg til en storby, men jeg skal også reise uten mann og barn. Det vil si full me-time, noe som skal bli veldig godt nå. Etter en ganske tøff høst så skal det bli deilig å få lufte seg litt:)

Jeg skal bo på Gothia Tower Hotell i Gøteborg. Ser det ikke helt amazing ut? Det er et 5-stjerners hotell med utsikt over Liseberg og Gøteborg. Baren i 24.etasje har panoramutsikt over Gøteborg. Det ser også ut til å ha fint treningsrom (viktig!) og spa. Nå skal jeg ikke være så mye på hotellet, men jeg elsker fine hoteller. Grunnen til at jeg skal dit er fordi Forever arrangerer Scandinavian Gathering 2017. Her samles forhandlere fra hele Skandinavia til foredrag, treninger, mingling, middag og party. Årets kick off 2017! På slike arrangementer spares det aldri på noe. Jeg gleder meg til å oppleve dette, og se hva de overrasker oss med.
Vet du hva det beste er? Jeg har kvalifisert meg til denne turen, så den får jeg spandert av Forever. I starten så tenkte jeg at jeg ikke klarte å jobbe meg opp til dette. Men jobben er jo så gøy, så da har det nesten gått av seg selv. Det er enklere å jobbe seg opp mot noe når man har et mål. Jeg er veldig målbevisst så når jeg setter meg mål så går jeg all in og det gir resultater. Vil du være med å kvalifisere deg til neste tur? Jeg ser etter nettopp deg, og kan veilede og hjelpe deg. Løypa har jeg gått opp før deg, det er bare å følge de. (margitshelse@gmail.com)

Antrekkene er i boks og snart pakket i kofferten. Det skal bli så godt med en liten husmorferie. Jeg elsker å være med barna mine og kjenner at det stikker litt i magen når jeg tenker på at jeg ikke ser de på noen dager. Men jeg vet at både jeg og de har godt av dette.
Du kan følge meg på snap hele helga: drommeverden

Takknemlig, klart for noe nytt og Happy new year!

Hei fra fjellheimen! Noen som ser hvor jeg er? (Hint: se bak meg) Tenk at det er siste dagen i 2016. Julen, romjulen og nyttårsaften er snart historie. Vi har hatt en så innmari fin tid. Masse tid sammen, god mat, tid til avslapning, lek og moro. Akkurat slik det skal være!

2016 har gitt meg mye glede og sorger. Oppoverbakkene har vært bratte, slettene fine og nedoverbakkene tunge. Dette året har jeg lært meg selv å kjenne på både godt og vondt. Tror dette er året jeg har vokst mest på det personlige planet. Jeg har tatt valg som har vært vanskelig, men også veldig viktig. Når alt kommer til alt så er det familie og de rundt meg som betyr mest. Jeg er takknemlig for alt jeg har i livet mitt♥

Når jeg tenker meg om så gjør det ikke noe om vi setter lokk på hele 2016. Det som har vært har vært, nå gjelder det å se fremover. Jeg gleder meg til å ta fatt på 2017. Nye utfordringer som skal taes tak i. Jeg har mange muligheter og kan forme 2017 akkurat slik jeg vil. Er ikke det fantastisk? Flere som gleder seg til å starte på det nye året?

Vi i familien har opplevd mye fint sammen og minnene er samlet i hjertet♥

Kjære leser; Godt Nytt År til deg! Lag dere en fin kveld og start 2017 med blanke ark!

Her søker jeg inspirasjon!

Hei igjen! For en helg! Jeg er så stappfull av inspirasjon at jeg nesten spinner rundt. Det må ned på papiret for at jeg skal kunne lande noe av det. Mye er notert og det er gull verdt. Vi trenger alle å samle inspirasjon og energi på en elle annen måte. For meg så får jeg det på eventer. Jeg får samle inpirasjon fra mange forskjellige mennesker, og gjøre det om til mitt. Man skjønner at hodet er fult og det jobber på når man ikke får sove på kvelden:)

Da jeg drev butikken så jobbet jeg hardt med å holde på motivasjonen og få inspirasjon. Det å drive alene er kjempetøft! Jeg for min del savnet noen å drøfte med, søke motivasjon hos og bli inspirert av. Det var ensomt. Til tross for mange gode kollegaer i bransjen som ga motivasjon og inspirasjon, så ble det noe annet. Jeg var alene i hverdagen.

I network marketing er arbeidet basert på teamwork selvom vi er selvstendige. Det passer meg perfekt! Jeg har mitt team i hverdagen og crosslines (andre team) på eventer og andre sammenhenger. Vi har så mye å lære av hverandre og det er verdt mer enn gull. Etter denne helgen har jeg lært masse av de som har gått veien før meg. Det er ingen vits i å finne opp kruttet to ganger:)

Ledermøte, god mat, inspirasjon, tips, latter, hotell og husmorferie!

Endelig var det min tur!

Høstferie! De siste årene har jentene mine vært på høstferie på hytta til tante. Hvert år har jeg vært hjemme og jobbet. Siste store innspurt før julesesongen skulle starte i butikken. For et år siden brukte jeg høstferien til å flytte Drømmeverden og lage en skikkelig lekker butikk, vi jobbet kjempe lange dager. Selvom det var deilig å ta igjen arbeid og komme a jour så stakk det litt i magen. Tanken på at de koste seg til fjells uten meg var alltid tilstedet....

I år har jeg også høstferie! Det er luksus det. Jeg har kost meg noen dager på hytta til tante sammen med mammaen min og jentene mine, og min svigerinne og tantegull. Vi har tatt livet med ro, spist deilig mat, gått turer og kost oss. Solen har skint fra skyfri himmel og det har vært vindstille. Magisk! Årets første fårikål kunne vi nyte ute på terrassen i steikende sol.

Du kjære Alpakka!

Nå bærer det til fjells igjen med min lille familie. Gleder oss!

Snaps og sol!

God morgen fra Spania! Første dagen her nede har jeg bare kost meg fra ende til annen. Sol, kald drikke, vannrett stilling, god mat og latter. Ja, for vi ler så magemusklene knapt henger på. For en gjeng;)

Jeg snek meg ut tidlig idag for en løpetur. Snakk om terapi! Helt stille, sola er fortsatt lav, bølgeskvulp og svette. Mer ber jeg ikke om. Og dere, det er perfekt å legge inn litt styrke, bare finn en benk. Triceps, bryst, rumenske utfall, gående utfall, ja bruk fantasien eller sjekk på nett.

Nå er jeg klar for nok en dag på stranda. Dusj og litt frokost først. Perfekt å kunne være sin egen sjef og jobbe fra hvor man vil❤

(Litt bilder fra snappen min Drommeverden)

Bare Margit

//Sponset Opphold//

Har dere hatt en fin helg? Det har jeg! Helgen har jeg tilbragt i Oslo. All by myself. Margit stod øverst på lista denne helgen, det var på høy tid. Jeg har ikke vært så flink til å sette meg selv først de siste årene. Hver gang jeg har vært på tur så har det vært i forbindelse med butikken og innkjøp. Da er det alt annet enn egentid og avslapping. Jeg er stort sett Mamma-Margit, Drømmeverden-Margit, Kone-Margit eller Husmor-Margit. Det er deilig å bare være Margit.

Det er en utrolig frihetsfølelse å bo midt i Oslo og bare ta hensyn til seg selv. For meg som bort sånn ca midt i ingenmannsland så er det stort å kunne kjøpe deilig kaffe rett utenfor døren:) Gangavstand til ALT. Mitt favoritthotell i Oslo er Clarion Hotel Royal Christiania. Rett over veien ligger Oslo City og Oslo S. Perfekt når man kommer med toget og slipper å gå med kofferten rundt i hele byen. Ikke bare ligger hotellet med gangavstand til både shopping og kollektivt, men de har en fantastisk frokost. Jeg ELSKER hotell-frokost og jeg verdtsetter en bra utvalg av både pålegg, varmmat, frukt og min favoritt som er youghurt med frø og nøtter. Når jeg er ute å reiser så har jeg alltid med treningstøy. Ingenting er en bedre start enn å starte dagen med svetting før man dusjer og inntar frokosten. Royal Christiania har et velutstyrt og fint treningsrom til å være et hotell. Du kan se mer HER.

Jeg har vært på et fantastisk event i Oslo Spectrum i helga. Jeg har verdens beste jobb! Nå gleder jeg meg til å ta fatt på alle de nye mulighetene. For en skattekiste! Her er det bare å ta fatt på det man ønsker fra den skattekisten. Jeg skal dele mer med dere, men først må alt synke inn og så skal jeg dele med dere.

Nå som kroppen min krangler med meg og har sagt tydelig fra at nok er nok så er slike helger helt GULL. Dette var akkurat det jeg behøvde nå. En time-out fra hverdagen. Jeg har startet reisen for å skape den beste utgaven av meg selv. Det er på tide å sette meg selv i høysetet.

Er du flink til å sette deg selv først?

I seng med vinneren!

God morgen fra Sarpsborg! Vi har sovet på hotell i natt og skal straks ned til frokost. Jentene har vært helt i hundre, for de er ikke akkurat vant med å sove på hotell! Sengene måtte prøves ut med engang vi kom igår. Marielle kledde av seg og hoppet oppi, før vi gikk ut for å spise middag. De var helt elektriske begge to:)

Jeg og jentene hoppet i bilen for å overraske Kristian. Han hadde reist før oss til Rudskogen, han og Olga (rallybilen). For vår del ble det en tur til nam-nam land først, eller Sverige som det egentlig heter. Litt shopping og plukking av smågodt i hver sin pose. På vei fra Sverige til hotellet fikk de spise godis i baksetet og det var til stor stas. Jeg hadde bare glemt at de blir helt i hundre etterpå. Haha!

Vet dere hva! Kristian tok 1.plass så vi måtte jo få med oss premie utdeling selvom det ble litt sent. Ille stolt konemor, og barn! Marielle måtte bli med på pallen, løp etter pappaen sin opp. Så søt.

Bluse finnes HER

Så inatt har jeg sovet i seng med vinneren! Woho!

En helg inn i minnebøkene!

Hei Mandag! Håper helgen har vært fin. Noen som kan skrive blå-mandag idag? Det kunne jeg fort gjort siden vi har hatt en heldundrende helg på Storefjell, noe denne kroppen ikke er vant med. Men jeg er godt uthvilt og klar for en ny uke! Vanligvis har jeg lakenskrekk og kommer meg altfor sent i seng hver dag, men igår la jeg meg 09.30 og det var så verdt det idag. Tommel opp!

Hele helgen har vært fantastisk! Snakk om jubileumshelg med stor J. Jobben til mannen feiret 30år og det feiret vi alle til langt ut i de sene nattetimer. Deilig mat, drikke og underholdning. Lørdag skinte solen fra skyfri himmel. Grillmat, kald drikke og live musikk ute. Årets beste afterski (og eneste for min del:) Prikken over ién må ha vært jubileumsmiddagen. Bjarne Brøndbo var konferansier og han kan jammen meg mye mer enn å bare synge. Flott mann som ledet showet! Jubelen ble stor da hele DDE endret scenen kl.23.00. Full fres og jehg tror samtlige folk hoppet opp og ned:)

Håper dere har hatt en strålende helg og starter uken med det største smilet:)

Når a mor selv har fått luft under vingene!

Sponset opphold

Denne helgen kan skrives inn i minneboka. For ei fantastisk helg! Jeg har vært på innkjøp i Oslo fra torsdag til lørdag. Det var duket for Oslo Design Fair (en lukket interiørmesse for bransjen) og itillegg besøkte jeg noen leverandører rundt i Oslo og hadde noen møter. Greit å legge alt til en tur. Jeg overnattet på Royal Christiania Hotell som ligger rett ved Oslo S. Dette hotellet pleier jeg å bruke fordi det ligger så sentralt, har treningsrom og den beste frokosten!

Jeg elsker følelsen av å bo i Oslo. Tidlig i ungdommen planla jeg å studere og bo i Oslo. Desverre ble det ikke slik, men vi bodde 7år rett på utsiden av Oslo. Derfor er det deilig å innimellom få følelsen av å være Oslo-borger:) Haha, jeg vet det er sært, men sant. Alt er så tilgjengelig overalt. I helgen har jeg toget frem og tilbake hit og dit, kjøpt meg en kaffe on the go, møtt fine folk for et møte, spist middag ute... Ja, et typisk liv som jeg ikke har til vanlig. Det er nok derfor det er så deilig innimellom. Er det ikke slik at vi drømmer om det vi ikke har? Etter noen dager er det fantastisk å sette snuta hjemover til familien min og alt det trygge og vante. Borte bra, men hjemme best.

På fredag kom jeg til hotellet mitt for å skifte før jeg skulle videre. Det dundret musikk i resepsjonen og bassen var til å føle på. Jeg hoppet inn i heisen og på vei oppover så jeg rett ned på en sinnsyk fest! Dansefoten begynte å bevege seg og jeg hadde så lyst til å gå inn dit. Men nei, ikke alene. Jeg gikk av i etasjen over festen og der var det en terrasse med sofa, og utsikt til festen. Perfekt! Musikken var akkurat i min gate, bassen dundret, masse lys, ja det var helt syyykt! Og da disse romfarerne entret scenen så trodde jeg dansegulvet skulle lette:)

Tusen takk for en deilig, etterlengtet og helt vilt opphold Royal Christiania♥ Vi sees snart igjen!

Trening og Frokost- en perfekt start!

sponset overnatting

God Lørdag dere♥ Tredje og siste dag her i Oslo står for tur. jeg har hatt noen spennende dager med innkjøp, messe, møter og mye kos. Jeg tok en rolig kveld igår hjemme hos Marna (Komikerfrue) med litt cava og skravling. Mammaen hennes og søsteren var også der, ja nå har jeg vel snart møtt hele slekta hennes. Flotte mennesker!

Idag startet jeg dagen med en treningsøkt, samme som igår. Jeg er mest glad i hotell som har treningsrom, slippe å lete opp et treningssenter i nærheten. Jeg har ofte ligget på Clarion Hotel Royal Christiania, de har et kjempefint treningsrom! Det finnes ikke noe bedre enn å trene for deretter å ta en deilig dusj og tusle ned til frokost. Frokosten ja, den er virkelig noe for seg selv her. De har ALT, og litt til. Delikat, friskt og et stort utvalg. Hotellfrokost er noe av det beste jeg vet om, plukke akkurat det man vil. Men jeg liker at de har sunn og frisk mat. Altfor mange steder har overflod av bacon, pølser og egg som svømmer i fett. Nei takk!

-Only Hot People Sweat-

Jeg skal pakke med meg kofferten min og komme meg til Lillestrøm for siste dag på messe. Mange spennende innkjøp idag:)

Herlig lørdag♥

Marna By Thune

Gratulerer så mye med knallfin kolleksjon Marna! Jeg har visst dette en god stund nå og bare ventet på lanseringsdatoen. Endelig er den nå ute. Marna by Thune er en flott, klassisk, elegant kjærlighets kolleksjon. Kjede til dame, armbånd til dame og barn i sølv, gull og rosegull. jeg har sikret meg armbånd til begge jentene som skal graveres med deres navn. På baksiden står det: Because I Love you♥

Dagen har jeg brukt i Oslo. En kombo av business og pleasure. Frokost og lansering på Thune, en liten visitt til Marna og deretter et møte. Godt med et avbrekk fra butikken.

Anettte Marie// Marna// Kathrine Sørland

En dag med Komikerfrue!

Hei og fin fredag! Dette har vært en super dag på jobb, masse folk, liv og røre:) Det gir masse energi det!Onsdag tok jeg med fri fra jobb for å nyte en dag i Oslo. Eller en dag med Komikerfrue/Marna. En busy dame med mange jern i ilden. Vi startet dagen med en lunsj på Mad Fork på Majorstua. Det var så deilig å bare sitte i solen med solbrillene på, god mat og det beste selskap. Skravla gikk og tiden forsvant. Vi hastet videre til Thune for å hente noe riktig så flott og hilse på. Deretter skilte vi lag. Marna til frisøren og jeg på fotokurs.

Jeg fikk shoppet meg litt og bare tusle rundt i gatene i Oslo. Jeg elsker Oslo på denne tiden av året. Solen varmet, en kaffe i hånda og et møte senere var det å ta turen hjem til Marna. Et klesskift, lading av mobil og solpudder på nesa så var jeg klar. Marna var ekstra fin i en nydelig hvit kjole og sorte griselekre sko! *ønske meg* Men så skulle hun fotograferes og det skulle ikke jeg:)

Det er ikke ofte jeg går på events. For det første bor jeg ikke i Oslo og for det andre har jeg ikke tid, men når jeg først har tid så er det ekstra stas. Rød løper, champagne, negllakk legging, fikse håret, goodiebags, musikk osv. Ekstra stas var det å støte på min gamle sjef og kollegaer i Swatch group. Jeg jobbet tidligere innen markedsføring av Omega, Rado og Tissot. En vellykket dag altså♥

Det var gøy å være med på en dag i Komikerfrues liv, litt anderledes enn min:)

Vet dere, jeg er helt alene hjemme i helgen. Mann og barn tok turen til campingen, mens jeg skal jobbe mye. Jeg har vel nesten aldri vært helt alene hjemme en helg. Den skal være effektiv, men også en del kos. Nå skal jeg hjem fra jobb og style. Weee!

Fredagsklem

Visiting Prague!

God Kveld!
Det beste med å reise vekk er å oppleve masse nytt. Det verste med å komme hjem igjen er alt som må taes tak i etter noen dager fri. Jeg startet denne dagen hardt og brutalt med et morgenmøte med regnskapsfører før jobben kalte. Butikken begynner virkelig å ta form og skinne som en diamant. Oppussingen er så vellykket, gleder meg til å se det fullstendig ferdige resultatet.
Nå er det bare å henge i, ting gjør seg ikke selv:)

Jeg har samlet noen av bildene fra turen vår til Praha. En fantastisk flott by som jeg gjerne drar tilbake til. Byen er stor med mye fin arkitektur og flotte bygninger. Shoppingen kan man heller ikke si noe på:)
Vi trasket over Karlsbroen, et must når man besøker byen. En båttur på elven ble det også. Ellers trasket vi gatelangs og opplevde det som kom på vår vei:)
Været var nydelig denne helgen, snakk om å få den perfekte stemningen.

-Mannen er GAL!!!-
Siste dagen spiste vi deilig 3retters på taket av Praha, takterrassen på Hotel U prince.
Her hadde vi nydelig utsikt utover, kjempegod mat og drikke.
Nydelig utsikt når kvelden kom

Praha kan anbefales på det varmeste!

En oase for rekreasjon

God mandagskveld!
Håper starten på uken har vært super. Her i huset er vi ENDELIG igang med barnehage for lillemor. Hun var så nydelig der hun gikk ut døren idag med sekken på ryggen
Det har ikke vært så greit å gå 7måneder uten barnehageplass, siden hun fylte 1år i januar. Men vi snekret det sammen på et vis med god hjelp fra familie.
Første dag i barnehagen gikk kjempefint, hun lekte i vei og ble fort fortrolig til de voksne. Godt å se for mammahjerte.

Igår var vi på en åpen hage her i nærområdet. Herremin for en hage!
De hadde lysthus, urtehage, drivhus, grønnsakshage, pelargoniaer i fleng, koselig sittegrupper både her og der…ja, denne hagen burde man oppleve.
Jeg ble veldig inspirert til å oppgradere vår hage, men da i en veldig light versjon. Siden vi er bortreist titt og ofte og gjerne 3uker på sommeren hadde ikke denne hagen passet oss. Ikke har jeg tid i hverdagen heller.
Et besøk her var rene rekreasjonen…
-tenk å sitte her med et glass vin-

…..Blup Blup...

Fortsatt god mandagskveld!
Jeg må tilbake til papirarbeidet mitt….*ønske det bare forduftet!*
Og pakke sekkene til jentene mine for morgendagen, SFO og barnahage:)

Et lite paradis!

Idag har vi kost oss på dette vakre lille paradiset i Kragerø.
Tenk å bo rett så idyllisk til og med egen sandstrand. Her snakker vi ro i sjela!
Vi har besøkt noen venner som bor her. Ungene (og de voksne) har badet, slikket sol og slappet av hele dagen. I tillegg fikk vi servert den beste fiskesuppa jeg har smakt. Lurer på om jeg må spørre om oppskrift for den smeltet i munnen:)
Marielle har blitt en skikkelig badeløve, det er så moro å se. Pernille er mer i vann enn på land denne sommeren, med fult utstyr som dykkebriller, baderinger og egg på ryggen. Noen som husker de? Det er nostagi det.

Jeg skulle gjerne våknet her, trasket ut på trappen og drukket dagens første kaffekopp!

-PRIVATE BEACH-

Jeg deler ganske lite privat her på bloggen, for det meste blir det interiørprat. Men siden flere har spurt om å se mer av meg (?), barna og livet mitt som småbarnsmor og butikkdriver så har jeg valgt å dele bittelitt mer av meg selv. Jeg kicker det hele igang med å vise strandbilder av meg og mine. DET hadde jeg ikke trodd for bare noen år siden. Men nå er jeg kommet i en fase i livet (tror det var da jeg rundet 30..) hvor jeg hverken tar meg selv eller det rundt så høytidig. Kropp er topp uansett hvordan den ser ut, det er personen inni som teller. Jeg er veldig fornøyd med hvor jeg er i livet akkurat nå. To fine små, en flott mann, hus og en butikk jeg har bygget step by step. Jeg har båret frem to herlige gull og det er jeg stolt av! Oppfordrer dere alle til å være stolte av dere selv og eie sommerkroppen 2014. Vi er alle flotte på hver våre måter!

Denne sommeren er helt fantastisk!
Tenk så heldige vi er. Syden i Norge. Denne vinteren kjenner jeg skal bli lettere å svelge enn mange av de andre. For i år er jeg godt rustet:)
NYT Sommeren videre hvor enn du er, jobb eller ferie!

KronBorg Slott

På vår visitt i Danmark tok vi turen innom Kronborg slott. Der har man mulighet til å ta en tur inn i slotten og oppdage rom for rom. Spesielt moro for vår prinsesse som kunne leve ut drømmen om å være en prinsesse på slotten. Hun har snakket mye om dette i ettertid:)
Slottet var fult av inspirasjon og fine detaljer som jeg liker. Utskjæringer, murstein, rosetter i taket, kraftige møbler osv. Gøy å se!

Kronborg er kjent verden over som Elsinore Castle og scenen for William Shakespeares tragedien Hamlet. Slottet var et av Renessansens prektigste slott. Dansesalen er hele 60 meter lang og var på Shakespeares tid Nordeuropas største. For de som vil oppleve slotten kan ta turen til Helsingør.

-Den store festsalen-

Det er utrolig deilig med ferie, men nå begynner jeg å savne jobben min. Sånn er det vel når man har verdens beste arbeidsplass!
Etter utallige oppdateringer fra butikken så skjønner jeg at varer flyr ut, blir spennende å se hva som er igjen når jeg kommer tilbake på jobb:)
Utrolig gøy at varer forsvinner, for det er mye fint på vei inn og en del nyheter er allerede på plass også.

Det sies at ferie skal lade batteriene. Vel, med to små som krever sitt så er jeg rett og slett ikke sikker *knis*

Ønsker deg en fin ny uke, ferie eller ei:)

Riviera Maison Store Amsterdam

Å, du kan tro dette var en flott butikk!
Jeg måtte en tur innom Riviera Maison Concept Store i Amsterdam, og den stod til forventningene.
Masse inspirasjon og flotte utsillinger.

Deilig å være på jobb igjen. Godt å være på tur, men nesten bedre å kommer hjem. Det er alltid en del å ta tak i etter man har vært borte noen dager. Jeg har hatt en super-effektiv og fin dag og det liker jeg. Det gir en god start på uken:)

Jeg er så lettet over at barnehage er rett rundt hjørnet for minstegullet. Hun har fått plass i en bhg rett ved jobben min og på veien for å hente eldstemann på SFO. I utgangspunktet fikk vi plass i andre enden av kommunen noe jeg er veldig veldig glad for at ordnet seg. Jeg hadde ikke fått hentet begge to innen tiden. Før helgen fikk vi oppstartsdato og det passet perfekt ift ferie og start på SFO. Endelig kan jeg jobbe det jeg behøver for å få unna alt. Det skal bli deilig.
Da blri det slutt på lange arbeidskvelder hjemme!:)
Lyktet over er nå min nye favoritt fra RM. Den gir et så utrolig nydelig lys, også kan man fylle den med blomster også. Jeg har den i butikken  HER.

Hurra for mandag og ny uke!

Innkjøp Riviera Maison!

God Morgen fra Nederland!
Nå er jeg skikkelig opplagt etter en god natts søvn. Startet dagen med en løpetur fra hotellet og nedover gatene hre. FOR noen hager som finnes her! Utrolig koselig med kanalen og de små broene alle har over kanalen. Og hagene bugner av hortensia. lavendel, pioner, roser osv. WOW!

Igår ble det en lang dag i showrommet til Riviera Maison og innkjøp av høst/jul. Jeg lover dere, det er bare å glede seg til alle de flotte nyhetene som kommer!
Jeg er målløs. For ikke å snakke om den flotte julen vi skal få i butikk.
Men først sommer…

Jeg har kamera fult av bilder fra showrommet, men jeg kan ikke dele stort av det siden dette er nyheter som kommer. Mange leverandører som vil kopiere R.M så derfor er det foreløpig hemmelig.
Men jeg kan love en cosy, lun, cottage og glam høst!

Idag skal jeg utforske Amsterdam by. Aldri vært der før.
Jeg skal besøke en stor Riviera Maison concept store og se på byen. Kanskje det blir en tur ned Red light District også..hihi:)
Kamera er med.

Nå får jeg hive i meg kaffekopp nr.2 før jeg må løpe av sted.

Vi blogges!

Bildene er av Riviera Maison Summer Collection ute i butikk nå.

JW Marriott Resort & Spa

Halvveis i turen vår byttet vi fra Sensimar til JW Marriott Resort & Spa. Jeg har aldri vært på et flottere hotell noen gang. Her var alt perfekt til fingerspissene!
Det første som møtte oss da vi gikk ut fra resepsjonen var utsikten du kan se på bildet over.
Resorten hadde flere barer og restauranter. Alt fra thai-mat som jeg synes var spennende å prøve, og vestlige retter som alle liker. Veldig koselig og stille hotell, selv om det var flere familier med barn der. Dette er et De Luxe hotell så det koster litt mer, men det vil jeg si at det er verdt for området er en opplevelse i seg selv.
Rundt hele hotellet hadde de Sørøst Asias lengste basseng som var hele 3200meter. Det snodde seg gjennom hele hotellområdet og rett utenfor mange av rommene.
Rommene var veldig fine, store og delikate.
Jeg hadde en liten terrasse utenfor rommet med solsenger og bare noen skritt så var jeg i bassenget. Det var vindu mellom bad og rom, så man kunne faktisk sitte på do og se ut på vannet om man ville det.
Jeg synes det er så stas å få "håndkle-figurer" på rommet, da får man skikkelig følelsen av å være i utlandet:)

Det er mulighet for å gifte seg på stranden nedenfor hotellet for de som ønsker.
Ser ikke dette idyllisk ut?  *drømme*
På kvelden satte de opp strandbar å stranden så man kunne sitte å se på solnedgangen.
Fantastisk!
Og senere på kvelden var det live musikk og god stemning.
Vil du lese mer om hotellet ta en titt  her

Klem fra

Snorkling // Similan Islands

Sett noe så vakkert?
Idag har vi vært på utflukt til Similan Islands, hvor vi skulle snorkle.
Vi kjørte speed båt i litt over en time før vi kom frem. Similan Islands er en nasjonal park som består av 9 øyer. Ifølge vår guide er det bare lov å gå iland på 2 av de. og vi fikk oppleve begge.
I tillegg snorklet vi rett utenfor to av de andre øyene, så tilsammen fikk vi oppleve 4 av øyene.
Vi var kjempe heldige med vær og vind. Blikkstille vann og så klart. Vi snorklet rett fra båten, en fantastisk opplevelse. Jeg var usikker på om jeg synes det var greit å snorkle, siden jeg synes det er guffent å dykke. Har dykket en gang i caribien før og det var en kjempeopplevelse, men jeg hadde nesten klaus flere ganger.
Snorkling var bare fantastisk!
Med engang man får på seg brillene og ligger på magen og ser ned i vannet er det som om man kommer inn i sin egen verden. Så rolig..
Vi var også så heldige at vi fikk se skilpadder. Det var en sjelden gang de viste seg, og det gjaldt spesielt utenfor den ene øya.
Noen av oss fikk bade sammen med skilpaddene, eller "to-to" som guiden sa. (slik en thailender uttaler turle). Kanskje ikke så rart jeg ikke skjønte hva han mente med det første.
Denne utflukten anbefaler jeg på det sterkeste om man velger en ferietur til Khao Lak, Thailand, eller område rundt. Vi dro ut tidlig og kom i land i 5-tiden.  For info se  her
Solen steker veldig på en slik tur, så man må smøre seg godt. Jeg har brukt mye og ofte solkrem, men idag ble jeg skikkelig grillet. Fy, så vondt det er å være solbrent og spesielt på øreflippene. (Note to myself)
Det er så vakkert at man må klype seg i armen.
Klart, blått vann og hvite strender. Paradis!
Og når man er på tur med flere bloggere er det obligatorisk å ha fotoshoot.
Jeg og  Marna fikk tatt noen bilder på stranden.
Hvordan er det hjemme i Norge?
Håper dere nyter hverdagene og setter pris på livet,

Klem fra solbrent

Sensimar //Khao Lak

God onsdag!
Håper dere har en fin dag. Her i Thailand er det kvelden og jeg har hatt en fantastisk dag.
Jeg er totalt forelsket i landet, kulturen, folkene, maten og omgivelsene.
Turen vår går mot slutten, den har gått altfor fort.
Men før vi starter på hjemreisen skal vi nyte en dag til på stranden.
Vi er så heldige at vi får oppleve to forskjellige hoteller på turen vår. Det første vi sjekket inn på var Sensimar Khao Lak beach resort som er et Blue Couples hotell (for de som reiser uten barn).
Rommet var stort, delikat og med egen ballkong.
For mer info om hotellet se  her

Khao Lak er en veldig koselig by.
En gate med butikker, strandrestauranter og hoteller. Det er deilig og rolig her, skikkelig balsam for sjelen. Ingen yrende uteliv eller trafikerte veier. Jeg og Marna gikk hjem fra shopping i 22-tiden en kveld og da stengte de fleste sjappene. Alt ble mørkt.
Det er deilig når det ikke er bråkete, ingen selgere på stranden og alt er så rent og fint.
Absolutt et område jeg vil tilbake til:)

Vi har vært på en fantastisk utflukt som jeg skal fortelle mer om, så ta turen innom igjen.

So long!

White Sand Beach

Hei!
Håper uken har fått en god start?
Igår etter kokkekurset gikk turen til White Sand Beach. Vi bor i Khao Lak og en liten svipptur med taxi  fra hotellet kom vi til denne fantastiske stranden.
På bildet over ser dere hele gjengen som er på tur:
Rachel, Elisabeth fra Star Tour,  Anette Marie, meg,  Annette og  Marna
Fantastisk deilig og flott strand.
Vannet her er så varmt, her trengs ingen lang prosess for å komme seg under vann. (slik som det blir hjemme når vannet er så kaldt)
Kokosnøtt vann er obligatorisk å kjøpe seg her.
Det er så leskende og godt. For ikke å snakke om hvor stilige de er.
En hel kokosnøtt med sugerør, ekstra kul med briller på:)
Vi ble på stranden frem til solnedgang. Det er en annen ting man bør få med seg her.
Det kan ikke bli mer eksotisk og vakkert enn dette!
Vi skulle egentlig tilbake til hotellet vårt Sensimar, men fant ut at vi like gjerne kunne spise her ute. Det ble deilig buffe på en strandrestaurant. Alt var så delikat og ferskt. Man valgte kjøtt, salat, tilbehør osv så laget de det til deg. Og med lokal musikk og dansere kunne ikke kvelden blitt mer magisk!

Her lager kokken min midday, stekte grønnsaker og kylling.
Nydelig var det.

For en magisk dag og kveld!
Masse inntrykk og opplevelser. Føles som jeg har vært borte i mange dager allerede.

(skrevet i samarbeid med Star tour)

Cooking Class!

Hei på en søndag!
FOR en fantastisk søndag jeg har hatt.
Dagen startet med frokost ved stranden i deilig varme. Deretter gikk turen til cooking class i regi av  star tour. Vi tok turen innom det lokale markedet hvor man kan handle ferske råvarer fra 03 på natten. Det kommer nye råvarer hver dag siden de ikke har kjøleskap eller frysere på markedet.

Cooking class var helt fantastisk!
Ikke bare lærte vi noen Thai-retter, men læreren fortalte mye om Thailendere; deres kultur og væremåte. Det er noe av det spennende ved å besøke nye land. Visste du at de alltid sier ja selv når de mener nei? For alt skal være så greit og ok. yes means yes and yes means no... And sometimes no means yes, sa hun. Rart man blir forvirret?
 Første rett var en starter. Store reker og stekt egg nudler.
Ser det ikke fancy ut?
Og se den delikate pynten vi lærte å lage av tomat og agurk.
Dette var ikke vanskelig også så godt det var.

Neste retten vi lagde var stekte grønnsaker og kylling, eller en variant av wok vil nok mange si.
Tilslutt laget vi en curry-rett med kylling.
Begge to ble så smakfulle og gode. Ble rent stolt av meg selv:)
Gleder meg til å kokkelere og utfordre meg selv hjemme på kjøkkenet når jeg kommer hjem!

Ser det ikke deilig ut?
Skal teste det hjemme og legge ut oppskrift om dere ønsker.

Imorgen skal jeg ta dere med på en hvit strand. Her snakker vi postkort feeling:)

Klem fra Thailand

Vel fremme!

God kveld!
Da er vi vel fremme i Thailand. Så fantastisk flott det er her!
Lite visste vi at vi skulle dra med business class nedover. Det kan jeg fort bli vant til kjenner jeg:)
Champagne og drikke så mye man ville, tre retters, eget sete som man kunne legge ned til seng (!), et lass av filmer og serier vi kunne se på egen skjerm.
Thank you  Star Tour!

Nå skal vi ut å spise middag, dere ligger jo 6timer bak oss så lørdagen har så vidt begynt?
Nyt lørdagen så skrives vi.
Jeg tar masse bilder og har mye å vise, for her er det rådeilig.
Sa jeg at det er 38grader og lunket badevann?

Thailand coming up!

Har dere hatt en fin onsdag?
Jeg må si jeg ble ikke super glad da jeg våknet opp til snø idag, men det forsvant like fort som det kom.
Men idag var det ekstra hyggelig å tenke på at om bare få dager ligger jeg på en slik strand...

For litt siden fikk jeg en forespørsel om jeg ville være med StarTour til Thailand sammen med fire andre bloggere. Selvfølgelig ville jeg det, og etter litt organisering av butikk og barnevakt blir det tur.
Jeg føler meg så heldig! *klype meg i armen*
Vi skal snorkle, være med på kokkekurs, spa, bade, sole oss, shoppe og bare kose oss.
Dette blir veldig deilig nå, jeg skal lade batteriene og bli klar for en sinnsykt bra vår og sommer i butikken. Der går det unna om dagen, mye spennende på tapetet fremover.
Jeg skal bruke tiden bra der nede med å ta tak i ting jeg ellers ikke rekker, bestille nye varer, se på noen spennende planer og planlegge.
Jeg reiser på tur med  Rachel Nordtømme, Marna Haugen ( komikerfrue), Anette Haga ( Nette Nestea) og Anette Marie Antonsen ( anettemarie
Så gøy og spennende med nye bekjentskaper. Vi skal nok kose oss:)
Vi skal til Khao Lak og bo på hotellet  Blue Couples  Sensimar i noen netter før vi flytter til hotellet De Luxe  JW Marriott. Ta gjerne en titt og drøm deg bort.
Rart jeg gleder meg?

Kundekvelden igår ble kjempebra og så gøy at så mange tok turen.
Vi planlegger allerede neste, så følg med.

Dere skal selvfølgelig få være med på tur:)

Vi blogges!

(innlegget er skrevet i samarbeid med StarTour)

Tidenes påske!

Tilbrakte vi i påskefjellet.
Været har vært upåklagelig, helt etter min smak. *smiler* Snø var det mangel på, men det gjør ingenting. (JIPPI! Slapp å spenne på meg skia..tihii...)
Lillemor fant en liten flekk:
Pernilles største opplevelse må nok ha vært møte med påskeharen...
Ser du noe lille venn?
Næmmen...se der!
Ideen virket bedre enn den virket. Min lille prinsesse ble skrekkslaget og hylskrek. Men etter en lang avhandling om at påskeharen hadde reist videre til de andre barna og ikke kom tilbake før neste år, ble hun med ut for å lete...
Lillemor leder ann.. med hele slekta etter:)
DER!
Fornøyd:)
Denne gangen ble det mange bilder av prinsessa mi, men hun var vårt store fokus denne ferien. Det har blitt mye jobb på oss begge, husforberedelser, skolegang for min kjære og tomtearbeid i det siste. Endelig hadde vi masse tid til familiekos<3
Karret oss også på toppen av fjellet!
Vi har hatt tidenes påske med masse sol, nydelig mat og drikke og sikkert altfor mye påskegodt! Pytt, pytt..
Håper DU også har kost deg!

Planleggingsdag i bhg idag ble nok en kosedag for meg og lillemor. Vi storkoste oss helt frem til hun klatret opp på øverste trinnet på tripp-trapp stolen og falt ned. Resultatet ble en skikkelig Donald-kul i bakohodet og en tur til legen. Alt så ut til å ha gått bra. Må vekke henne noen ganger i natt for å sjekke henne. Uff, for en støkk i mammahjertet!